Acreditare programe de studii 2025
ARACIS – Metodologii/Ghiduri 2025
Universitatea Babeș-Bolyai – Documente interne de asigurare a calității
I. Informații generale
- Diplomă de fondare a Colegiului Major Iezuit din Cluj
- Decret Regal de înființare a Universității românești din Cluj
- Lege pentru recunoașterea ca persoană juridică a Universității din Cluj
- Universitatea Victor Babeș din Cluj (cu limba de predare română)
- Universitatea Bolyai din Cluj (cu limba de predare maghiară)
- Universitatea Babeș-Bolyai (cu limbile de predare română și maghiară)
- Judecătoria Cluj-Napoca – Sentința civilă nr. 9226/2002
- HS privind fuziunea prin absorbție a Universității Eftimie Murgu Reșița
- HG privind fuziunea prin absorbție a Universității Eftimie Murgu Reșița
- HS privind înființarea Facultății de Științe Medicale și ale Sănătății
- HG privind înființarea Facultății de Științe Medicale și ale Sănătății
II. Elaborarea raportului de evaluare internă
- Comisia de Evaluare și Asigurare a Calității de la nivelul instituției (CEAC–UBB)
- Comisia pentru Curriculum din cadrul Senatului UBB
- Regulament de organizare și funcționare al Consiliului Didactic al UBB
- Consiliul Didactic al UBB
III. Informații necesare pentru aprecierea gradului de îndeplinire a standardelor și indicatorilor de performanță
DOMENIUL A. CAPACITATE INSTITUȚIONALĂ
Standardul S A.1.1 Componente organizatorice și procese instituționale
- Carta UBB
- Regulament de ordine interioară al UBB
- Regulament general privind alegerea în structurile și funcțiile de conducere din UBB (Codul electoral al Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca)
- Regulament de organizare și funcționare al Senatului UBB
- Regulament de organizare și funcționare al Consiliului de Administrație al UBB
- Regulament de funcționare al extensiilor universitare
- Codul drepturilor și obligațiilor studentului din UBB
- Legea Învățământului Superior nr.199/2023
Standardul S A.2.1 Baza materială
- Centralizator Spații didactice la UBB
- HS pentru Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului de Cercetări Biologice Jibou (CCB Jibou) ca instituție publică cu personalitate juridică în subordinea UBB
- Regulament de organizare și funcționare al Centrului de Cercetări Biologice Jibou (CCB Jibou)
- Raportul CULT 2024 al BCU
- Proiect de dezvoltare al facultățiilor – model
- Norme metodologice și ghidul de accesare și utilizare a granturilor de tip seed din Fondul de Dezvoltare UBB 2024
- Norme metodologice și modalități de accesare și utilizare a granturilor pentru performanță administrativă la nivelul UBB
- Programul „UBB pentru Dezvoltare Sustenabilă” (UBB Goes Green)
Standardul S A.3.1 Resurse umane
- Strategia de resurse umane a UBB
- Structura personalului UBB la 1 octombrie 2025
- Regulament privind întocmirea statelor de funcții ale personalului didactic și de cercetare din UBB la învățământul cu frecvență și Planul individual de carieră/dezvoltare academică (PIC)
- Regulament de funcționare al Centrului de Formare Continuă și Învățământ la Distanță și cu Frecvență Redusă
- Regulament privind organizarea și funcționarea programelor postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă
Standardul S A.3.2 Proceduri de recrutare
- Procedură referitoare la vizibilitatea și accesibilitatea în plan național și internațional a anunțurilor de angajare pentru posturi didactice și de cercetare din UBB
- Metodologia de concurs pentru ocuparea posturilor didactice și de cercetare vacante în UBB
- Metodologia privind organizarea și desfășurarea examenului de promovare în cariera didactică la UBB
- Carta Europeană a Cercetătorilor și Codul de Conduită pentru Recrutarea Cercetătorilor
Standardul S A.4.1 Transformare digitală
DOMENIUL B. EFICACITATE EDUCAȚIONALĂ
Standardul S B.3.1 Principii
- Elaborarea planurilor de învățământ și fișelor disciplinelor pe anul universitar 2025-2026
- Regulament de organizare și funcționare al Consiliului Didactic al UBB
- Regulament privind activitatea profesională a studenților în baza Sistemului european de credite transferabile (ECTS)
- Hotărâre de înființare a Centrului pentru Inovare în Predare și Învățare
- Strategia de Internaționalizare a UBB 2025–2029
- Strategia de internaționalizare a UBB 2015–2020
- Procedură de aprobare a activităților extracurriculare și a acordării creditelor transferabile la programe de tip Blended Intensive Programme (BIP), școli de primăvară/vară/toamnă/iarnă și la alte tipuri de programe cu volum redus de învățare
- Procedură privind recunoașterea activităților EUTOPIA
- Regulament de recunoaștere a perioadelor de studii efectuate în străinătate al UBB
Standardul S B.3.2 Echitate
- Ghid pentru egalitate de gen al UBB
- Ghid pentru combaterea discriminării
- Procedură de asigurare/protejare a bunăstării mintale a studenților UBB
- Set de măsuri aplicabile angajaților UBB în vederea asigurării bunăstării mintale a acestora
Standardul S B.4.1. Acces la resurse și servicii
Standardul S B.5.1. Definirea și evaluarea
- Ghid privind modalitatea de contestare a evaluării
- Regulament de organizare și desfășurare a examenului de finalizare a studiilor de scurtă durată, licență și master
Standardul S B.6.1. Inserția
- Regulament de organizare și funcționare al Unității de Suport și Dezvoltare pentru Studenți
- Certificat de Acreditare nr. 14/00271 din 27.01.2025
- Certificat de Acreditare nr. 14/00272 din 27.01.2025
- Hotărâre privind aprobarea unor programe universitare organizate în sistem dual
- Procedură de introducere de programe de studii universitare de masterat care prezintă elemente de noutate într-un domeniu de studii universitare de masterat autorizat/acreditat
Standardul S B.7.1. Admitere
- Regulament de admitere la programe de studii de licență și master în UBB
- Ghid de organizare și desfășurare a procesului de admitere la studii universitare de licență și master
- Informații admitere 2025 – Licență
- Informații admitere 2025 – Master
- Măsuri pentru sprijinirea comunității academice din Ucraina
Standardul S B.7.2. Parcursul academic al studenților
- Regulament privind Repertoarul Organizațiilor non-guvernamentale studențești din cadrul UBB (Repertoar ONG)
- Metodologia pentru acordarea granturilor destinate activităților studenților din UBB
- Ghidul studentului (CSUBB)
- Ghidul studentului (OSUBB)
Standardul S B.8.1. Internaționalizarea
- EUTOPIA MORE – Connected Communities (CCs)
- EUTOPIA MORE – Young Leaders Academy (YLA)
- EUTOPIA MORE – DISCOVER – Researcher’s Experiences at EUTOPIA Innovation Challenges for Researchers
- EUTOPIA MORE – The Sustainability Officer’s Network (SON)
- UBB membru The Guild
DOMENIUL C. MANAGEMENTUL CALITĂȚII
Standardul S C.1.1. Aplicare
- Comisia pentru asigurarea calității și dezvoltare universitară din cadrul Senatului UBB
- Componența CEAC de la nivelul instituției (CEAC–UBB)
- Componența CEAC de la nivelul facultăților
- Regulament de organizare și funcționare al Centrului Qualitas (CQ)
- Regulament de organizare și funcționare a Comisiei de Evaluare și Asigurare a Calității a UBB
- Componența Consiliului Științific al Centrului Qualitas
- Regulament de organizare și funcționare a Consiliului Științific al Centrului Qualitas
Standardul S C.1.2. Implicarea părților interesate
- Raportul Rectorului
- Procedură de evaluare a activității profesionale a cadrelor didactice și cercetătorilor de către conducere
- Procedură de evaluare a activității profesionale a cadrelor didactice și cercetătorilor de către colegi (interevaluarea)
- Rapoarte de evaluare a activității profesionale a cadrelor didactice și cercetătorilor de către conducere
- Rapoarte de evaluare a activității profesionale a cadrelor didactice și cercetătorilor de către colegi
- Procedură de evaluare a prestației didactice de către studenții înscriși la IF
- Procedură de evaluare a prestației didactice de către studenții înscriși la ID–IFR
- Rapoarte de evaluare a prestației didactice de către studenți
Standardul S C.2.2. Funcționare
- Codul de etică și deontologie profesională
- Componența Comisiei de Etică
- Regulament de organizare și funcționare al Comisiei de Etică a UBB
Standardul S C.3.1. Proceduri și aplicarea acestora
- Procedură privind inițierea, autorizarea, acreditarea, monitorizarea și evaluare periodică a programelor de studii nivel licență
- Procedură privind inițierea, acreditarea, monitorizarea și evaluare periodică a domeniilor/programelor de studii nivel master
- Procedură de elaborare a planurilor de învățământ pentru programele de studii de nivel licență și master, învățământ cu frecvență și de semnare a acestora cu semnătură electronică extinsă/simplificată
Standardul S C.5.1. Baze de date
- Servicii IT pentru angajați
- Servicii IT pentru studenți
- Organigrama UBB
- Acces în ManageAsist pe baza credențialelor