Evaluarea activităţii cadrelor didactice şi cercetătorilor de către colegi (interevaluarea) şi de către conducere
Abordare
Perfecţionarea activităţii profesionale a cadrelor didactice este facilitată prin obţinerea unui feedback provenint din mai multe perspective. Metodele de evaluare formativă pot cuprinde pe lângă evaluarea cursurilor de către studenţi, evaluarea realizată de către colegi (interevaluarea), cea realizată de către conducerea departamentului/facultăţii şi autoevaluarea.
Procedurile de evaluare periodică a calităţii corpului profesoral constituie unul dintre criteriile metodologiei de evaluare externă elaborată de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS). Evaluarea colegială reprezintă un indicator de performanţă (IP.C.4.1.2.) al acestui criteriu, standardul minim şi cel de referinţă având următorul conţinut:
Min: Evaluarea colegială este organizată periodic, fiind bazată pe criterii generale şi pe preferinţe colegiale.
Ref 1: Evaluarea colegială este obligatorie şi periodică. Există, pentru fiecare departament o comisie de evaluare anuală a performanţelor didactice şi de cercetare ale fiecărui cadru didactic/cercetător şi un raport anual privind calitatea personalului didactic şi de cercetare.
Formulare privind interevaluarea
Formulare privind evaluarea de către conducere
Raport privind evaluarea activităţii cadrelor didactice şi cercetătorilor de către conducere în Universitatea Babeş-Bolyai
Sinteză raport evaluare 2017-2019
Raport privind evaluarea activităţii cadrelor didactice şi cercetătorilor de către colegi (interevaluarea) în Universitatea Babeş-Bolyai
Raport de interevaluare 2021-2022
Raport de interevaluare 2020-2021
Raport de interevaluare 2019-2020